fbpx
Waaorm je moet bloggen op je website

Waarom moet je bloggen op je website?

Als bedrijfseigenaar is het gemakkelijk om bloggen af ​​te schrijven als iets dat niet tot nauwelijks behoort tot de belangrijkste doelen van uw organisatie. Bovendien zijn blogposts informatiebronnen en geven educatie aan de bezoekers van uw website. Dit zorgt ervoor dat uw product of dienst niet direct aan de klant wordt getoond.

Hoewel blogposts doorgaans niet zo commercieel of ‘verkoopbaar’ zijn als de tekst op uw andere pagina’s, zijn het nog steeds waardevolle verkooptools voor uw bedrijf. Ze hebben bovendien een enorme waarde vanuit SEO-oogpunt, waardoor uw bedrijf hoger scoort voor de zoektermen.

In deze blogpost delen we vijf manieren waarop consistent bloggen uw bedrijf helpt meer potentiële klanten en conversies te genereren, het online bereik te vergroten en de positie in zoekmachines te verbeteren.

1. Consistent bloggen zorgt voor relevantie

Hoe vaker je blogt, hoe vaker lezers je website bezoeken om je laatste berichten in te halen. Het schrijven van twee of drie blogposts per week voelt misschien als een tijdrovende bezigheid, maar het is verrassend eenvoudig en natuurlijk goedkoop om te doen. Met het blogitem kunt u nauwkeurig bepalen welke doelgroep uw site bereikt. Door relevante informatie te verstrekken aan deze doelgroep groeit het verkeer op uw website. Maar zorgen voor autoriteit en kliks naar uw website.

2. Het bloggen gaat goed samen met Socialmedia

Heeft u vaak moeite om dingen te bedenken die u op de Facebook-pagina van uw bedrijf kunt plaatsen of waarnaar u vanuit uw Twitter-account kunt linken? Als je elke week twee of drie nieuwe blogposts hebt, heb je nooit een tekort aan content voor je socialemediaprofielen. Van branche-updates tot How To-gidsen, blogposts zijn de ideale onderwerpen voor updates op sociale media. Als uw inhoud groenblijvend is, kunt u er ook om de paar maanden vanaf Facebook naar linken om nieuw verkeer te genereren en uw website een promotionele push te geven.

3. Zorgt voor meer pagina’s om te rangschikken op google

Veel specialisten op gebied van online marketing richten zich op verticale SEO – waarbij de website minder pagina’s heeft en zo prominent mogelijk wordt gerangschikt. Met bloggen kun je horizontale SEO oppakken; door het uitbreiden van de omvang van uw gehele website, kunt u de blogposts gebruiken om meerdere kleine zoekwoorden te targeten. In plaats van een strategie op te bouwen rond short-tail zoekwoordenof zoekwoorden met hoogverkeer, kun je met bloggen je SEO-strategie uitbreiden met gerichte blogposts die rangschikken voor gerichte en gespecialiseerde long-tail zoektermen.

4. Het creëert een trechter van inhoud naar verkoop

Denkt u dat blogs puur informatief zijn? Denk dan nog eens na. Met de juiste combinatie van ontwerp en inhoud kan u, uw blogverkeer naar uw product- en servicepagina’s, naar uw e-maillijst of zelfs rechtstreeks naar uw kassa leiden. Voeg een oproep tot actie toe aan het einde van elk van uw blogposts. Dat de lezers naar de delen van uw website leiden waarmee inkomsten worden gegenereerd. Van formulieren voor het vastleggen van e-mail tot links naar uw nieuwe product, blog-gebaseerde call-to-actions kunnen enorm effectief zijn. Als het gaat om het winnen van nieuwe potentiële klanten.

5. Een webdagboek maakt uw bedrijf meer betrouwbaar.

Als je twee verschillende bedrijven zou vergelijken, wat zou je dan meer vertrouwen: het bedrijf dat twee jaar geleden voor het laatst een blogpost publiceerde of het bedrijf dat zijn blog de afgelopen maand vijf keer heeft bijgewerkt, telkens met een boeiende en interessante post? Het antwoord ligt voor de hand: de regelmatig bijgewerkte blog wint elke keer. Bloggen is niet alleen een promotie- of informatiestrategie voor uw bedrijf; het is ook een uitstekende manier om het vertrouwen van uw doelgroep in uw bedrijf te vergroten.