8 tips voor E-Commerce

Zeven tips voor E-Commerce succes

Het zorgen voor een succesvolle E-commerce business hangt af van velen factoren. Vandaag schrijf ik over de tips voor E-Commerce die ik vanwege mijn ervaring graag met jullie wil delen. Het gaat vaak fout bij het besteden van het budget, er wordt het volledige bedrag geïnvesteerd om zo veel mogelijk bezoekers naar de website te trekken. Het krijgen van bezoekers is erg belangrijk maar wat misschien nog belangrijker is, hoe kunnen al deze bezoekers worden omgezet tot betalende klanten? Een slecht geoptimaliseerde pagina zal bezoekers wegjagen en een groot deel van dat geld zal verloren gaan wat is geïnvesteerd in het genereren van bezoekers. Vandaar mijn zeven handige tips voor E-Commerce die ervoor zorgen dat bezoekers betalende klanten worden.

Indicator voor lage voorraad | Tips voor E-Commerce

Stel uw klanten op de hoogte wanneer een bepaald product bijna niet meer op voorraad is. Dit moedigt hen aan om onmiddellijk te kopen, anders lopen ze het product mis. Een lage voorraad verzekert de klant ook dat het artikel populair is; dit geeft hen het vertrouwen dat ze de juiste beslissing nemen. Als u echter gegevens heeft die erop wijzen dat klanten niet slechts één artikel kopen, kan het tonen van lage voorraadniveaus een negatieve invloed hebben op de verkoop als er niet genoeg voorraad is om in hun behoefte te voorzien. Deze tactiek is waarschijnlijk het beste als u er zeker van bent dat u het item veelal per stuk verkoopt.

Gratis verzending| Tips voor E-Commerce

Een groeiend deel van de klanten zoekt naar gratis verzending wanneer ze online producten kopen. Het hebben van hoge verzendkosten zal bezoekers afschrikken en een negatieve invloed hebben op uw conversieratio. Je moet ervoor zorgen dat je voldoende marge hebt om de bezorgkosten te dekken, maar als je die marge hebt, zal het aanbieden van gratis verzending zeker je bestellingen verhogen. Zoals altijd is er een evenwicht. Afhankelijk van uw marge, heeft u een bepaald aantal bestellingen nodig om de kosten te dekken die u voorheen ontving van klanten die bezorgkosten betaalden.

Is de productprijs concurrerend | Tips voor E-Commerce

Je hebt misschien heel weinig controle over dit aspect, en het laatste dat je wilt is een race naar de bodem beginnen met je concurrenten, maar het is belangrijk dat je probeert om de perceptie van waarde van de klant te evenaren. Als u er trots op bent dat uw winkel concurrerend is, wees dan niet bang om erover op te scheppen door een prijsvergelijking toe te voegen tussen u en uw concurrenten. Zorg er wel voor dat dit subtiel gebeurd, u wilt niet uw concurrenten zwart maken.

Is het E-commerce product geschikt voor mijn behoeften? | Tips voor E-Commerce

Een geweldige manier om ervoor te zorgen dat de bezoeker de kwaliteit van uw product begrijpt, is door te pronken met recensies die bestaande klanten over het product hebben. Het toevoegen van recensies aan productpagina’s zou echt moeten helpen meer klanten te genereren.

Wat zijn de E-commerce bezorgkosten? | Tips voor E-Commerce

Amazon is erin geslaagd bezoekers om te zetten in klanten door ervoor te zorgen dat de bezoeker waarde ervaart. Een manier om dit te doen, is door gratis verzending aan te bieden. Soms is gratis verzending geen optie, maar het is belangrijk om iets van waarde toe te voegen met betrekking tot verzenden. Maak het, ongeacht de verzendkosten, in een vroeg stadium duidelijk. Transparantie is belangrijk als u een klant niet wilt verliezen wanneer hij ontdekt dat hij onverwachte kosten moet betalen wanneer hij bij de kassa komt.

Hoe lang duurt de levering?| Tips voor E-Commerce

Lange leveringen zijn een killer voor uw conversieratio. Klanten zijn ongeduldig en het aanbieden van een snellere leveringsoptie helpt de verkoop juist te stimuleren. Bovendien helpt een snelle levering bij het krijgen van goede recensies wat uiteraard zal zorgen voor nieuwe potentiële klanten.

Welke betalingsmethoden zijn beschikbaar?| Tips voor E-Commerce

Met veel betaalmethoden kunt u voldoen aan de verwachtingen van een groter publiek. Maar zoals gewoonlijk, maak het niet te ingewikkeld. Zorgen voor een iDeal en creditcard betaling zijn vaak al voldoende.

Bent u tevreden met onze zeven tips voor E-Commerce en wilt u, uw E-comerce website laten uitbesteden? Bekijk onze webdesign pagina en vraag vandaag uw gesprek met een expert aan!

1 reactie op “Zeven tips voor E-Commerce succes”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *