fbpx

Hoe doe je een Keyword onderzoek?

Voorafgaand aan het maken van een pagina, moet je een keyword onderzoek doen en bepalen wat je wilt bereiken met de pagina. Door middel van het onderzoek, kan je je website zo efficient mogelijk indelen. Welke stappen neem je voor het zoeken naar de juiste keywords?

1. Welk doel heeft de pagina?

Als je op zoek bent naar de juiste keywords voor je website, moet je eerst weten wat het doel is van je website. Doordat keywords veel te maken hebben met zoektermen, moet je rekeninghouden met het doel van de zoektermen. Als je iets wilt verkopen, wil je namelijk niet ranken op de informatie die je ook verstrekt op de pagina.

2. Keyword onderzoek tools

Door de keyword tools van SEO tools als SEMrush te gebruiken, kan je inzien hoe vaak er wordt gezocht naar zoektermen. Hier kan je rekening mee houden met het kiezen van je keywords.

3. Google opties

Bij het doen van een keyword onderzoek kan je ook de suggesties van Google gebruiken. Als je een deel van een zin invult, vult Google je zin zelf aan. Dit is gebaseerd op wat mensen zoeken en kan dus van pas komen bij het zoeken naar keywords. Deze gegevens zijn heel belangrijk om mee te nemen naar een SEO tool, omdat Google die zoektermen niet alleen bij jou adviseert, maar ook bij anderen.

4. Klant betrekken in het keyword onderzoek

Door je klant te betrekken bij het zoeken naar keywords krijg je de vaktermen vanuit een expert. Hiermee voorkom je dubbel werk en hoef je dus geen research te doen naar het vak zelf. Start samen met de klant met het opbouwen van een keyword-list. Zo weet de klant ook waar hij/zij aan toe is en wat de doelen zijn.

Kijk op onze website voor meer informatie over SEO en nog veel meer!